Home / Moda / Zdrowie / Nie warto przemęczać się na siłowni, ponieważ zbyt intensywny wysiłek fizyczny może stanowić zgubny wpływ na serce.

Nie warto przemęczać się na siłowni, ponieważ zbyt intensywny wysiłek fizyczny może stanowić zgubny wpływ na serce.

Lekarze ostrzegają, że jedynie mała ilość sportu stanowi dla nas odpowiednia. Aktywność, która przez wielu uznawana jest za receptę na długowieczność, w nadmiarze może przysporzyć się do rychłej śmierci.

Zdaniem lekarzy, chociaż regularne ćwiczenia o małej intensywności, takie jak jogging, są dobre dla organizmu ludzkiego, w sporcie łatwo o przesadę. Po analizie licznych badań, zbierających się na zdrowiu biegaczy, powiedzieli oni, że odpowiednio dawkowana aktywność fizyczna oddziałuje na uzdrowienie i długość rośnięcia w dodatni sposób. Jednak biegając za szybko, pokonując zbyt duże dystanse i tworząc aktywnym przez zbyt wiele lat, człowiek może nieumyślnie przyspieszyć własną śmierć.

Wyniki badania dokonanego przez amerykańskich kardiologów i zapalonych biegaczy pokazały się na łamach magazynu. Tym, którzy chcą treningi o wielkiej klas, autorzy doradzają ograniczenie ich długości do 30-50 minut dziennie. Bieganie maratonów nie powinno być systemem na tworzenie kondycji – podobny dystans można wziąć raz na jakiś czas albo wręcz raz w byciu – zapewniają specjaliści. Duży wysiłek fizyczny rozwijający się dłużej niż 1-2 godziny może tworzyć uszkodzeniami serca, powodując rozciąganie, nadrywanie i zabliźnianie się jego tkanek, co zwiększa ryzyko niebezpiecznych zaburzeń rytmu serca.
Inne badania dostarczają podobnych wyników. Pokazują one, że sport, też jak wiele funkcji w naszym działaniu, winien stanowić robiony z umiarem. Pierwsze z owych badań przeanalizowało stan zdrowia ponad 50 000 osób nieprzekraczających 30 roku bycia, w tym 14 000 biegaczy. Ukazało, że aktywni fizycznie uczestnicy obarczeni byli o 19% niższym ryzykiem śmierci niż pozostali badani. Ale po dokładnej analizie naukowcy zauważyli, że korzyści zdrowotne dotyczyły jedynie tych ról, które biegały od ok. 8 do 30 km tygodniowo. Młodzi ludzie preferujący dłuższe przebieżki nie byli w łatwiejszej jakości niż osoby bierne fizycznie. Co dużo, wykazałoby się, że najlepsza szybkość biegu to ok. 10 km/h. Pozytywnie na odległość mieszkania nie wpływa także sport uprawiany codziennie – biegać powinno się od 2 do 5 razy w tygodniu – zapewniają autorzy badania.

Tymczasem, jak daje profesor z Londynu, sportowcy w niewielkim wieku, którzy prowadzili sport przez wiele dziesiątek lat, obarczeni są podwyższonym ryzykiem arytmii serca. Jak podaje, wystąpienie migotania przedsionków jest obok nich pięciokrotnie bardziej realne niż u kobiet, które stronią od wysiłku fizycznego. Z doświadczenia wynika, iż na wspomnianą przypadłość jest aż 40% byłych sportowców. Szczególnie dotkliwe jest granie komór, które działać może nagłą śmiercią sercową. Specjalistka zaznacza jednak, że przed arytmiami można się ustrzec, zachowując umiar w ruchach. Z dodatkowej strony bowiem, aktywność fizyczna praktykowana 5 dni w tygodniu przez ok. 30 minut zmniejsza zagrożenie choroby wieńcowej o 50%, i do ostatniego wydłuża życie.

About admin

Check Also

Zwykle podajesz śledzie z cebulą ceń w śmietanie. Przekonaj się, że ważnych drodze jest znacznie więcej.

Zwykle podajesz śledzie z cebulą pożądaj w śmietanie. Przekonaj się, że dobrych oferty jest daleko …