Home / Bez kategorii / Dzisiejszy sposób pływania

Dzisiejszy sposób pływania

pływanie W pływaniu sportowym dominują jego dwie grupy, które różnią się synchronizacją pracy ramion. Pierwszy spośród nich wtedy tzw. kayaking. Wierzy w uproszczeniu na ostatnim, iż w okresie, gdy jedna ręka przystępuje do wody, druga ręka kończy fazę odepchnięcia (minęła linię barków), co gwarantuje stały napęd. Ten klient kraula najczęściej pewny jest wśród sprinterów, zwłaszcza tych, którzy płyną z dużą częstotliwością ruchów. Występuje zarówno u pływaków, którzy oddychają na obie strony (co trzeci ruch ramion) i kierują dwa uderzenia nogami Synchronizacja, w której ręce pływaka spotykają się z przodu, przed linią barków, określana jest jako catch-up. Ten typ kraula częściej stosują pływacy o naturalnej dobrej pływalności i równowadze. Ciężka praca stóp i opływowe kształt ciała pozwalają im szybko prześlizgiwać się przez wodę. „Dokładankowa” praca ramion wykorzystywana jest przede każdym przez kraulistów na dalekich dystansach. Sprinterów charakteryzuje wyższe nałożenie na wodzie niż pływających na większych dystansach. Częstotliwość pracy ramion u kraulistów pływających „kayakingiem” większa niż przy kraulu „dokładankowym. Charakterystyczna dla nowego kraula istnieje zarówno synchronizacja pracy ramion i nóg. Sprinterzy przede wszystkim pływają kraulem sześciouderzeniowym, zaś pływacy specjalizujący się na dystansach długich stosują bardziej proste odmiany, np.4 uderzenia lub pływają kraulem 2-uderzeniowym, co szczególnie znane jest u kobiet.
Z lat 80 zeszłego stulecia w pływaniu sportowym dominuje żabka falista. Pływak przemieszcza się w porządek falisty wynurzając się w skrajnej fazie zagarnięcia ramionami (barki w ostatnim położeniu – kąt natarcia do 60 stopni), po czym prostuje się pod powierzchnią wody (głowa, barki, biodra i stopy w samej linii). Falowaniu tułowia towarzyszy mocna praca ramion i nóg. Intensywność ruchów progresywnych i długość fazy martwej (bez napędu) zależy zazwyczaj od dystansu startowego – im większy dystans, tym znaczniejsza faza poślizgu.
Ważna dla najlepszych delfinistów jest stosunkowo niewielka amplituda ruchu bioder. Włożenie rąk do wody napiera na szerokość barków, zaś podwodny ruch kończyn grany jest po drodze przypominającej klepsydrę. Naturalna także gdy opowiada się optymalna organizacja pracy ramion i nóg, to dwa uderzenia nogami na poszczególny etap pracy ramion. Zazwyczaj przy szybkim pływaniu (sprincie) akcentowane jest doskonałe uderzenie nogami, a przy pływaniu dystansu 200 m odpowiedzialny jest akcent na inne uderzenie. Wdech tworzony jest szczególnie przodem, przy czym ważne jest ułożenie na wodzie – możliwie jak daleko horyzontalne – stanowi o tym głowa, jaka powinna być mocno wysunięta nad powierzchnią wody do przodu – idealnie czyni to M. Phelps. Częstotliwość oddychania zmienna, zależy od dystansu, zawodnicy szczególnie w sezonie pływania zmieniają rytm oddychania np .co dwa, co trzy itp. Chciana jest umiejętność wykonywania wdechu bokiem, co pewnie żyć miłe w badaniu wyścigu. Czołowi delfiniści efektywnie wykorzystują pływanie pod wodą po starcie i nawrocie.
Najlepsi pływacy leżą idealnie na tafli wody, co stanowi warunkiem szybkiego pływania. O ich funkcji decyduje ułożenie głowy, jaka w czasie pływania kierowana jest nieruchomo zanurzona po drogę uszu. Kształt i nogi pływaka rotują się w lewo i w ustawa, co stosuje się z działalnością ramion. Typowa synchronizacja pracy ramion to „kayaking”. W ciągu podwodnego ruchu progresywnego ręka pływaka ugina się w łokciu do grup barków po czym ręka podaje się opadając wyraźnie poniżej linii bioder. W zakończeniu ruchu dłoń „patrzy” wewnętrzną przestrzenią w stronę dna basenu. Podwodny ruch ręki jest dokładnie przyśpieszony i u najlepszych pływaków wykonywa się możliwie blisko osi długiej ciała i zarazem do obrotu pływania. Przeniesienie wyprostowanej (ale wyluzowanej) w łokciu ręki grane jest możliwie najkrótszą drogą, zaś włożenie ręki do wody na szerokość barków. Częstotliwość ruchów napędowych relatywnie duża, większa w sprincie. Najlepsi zawodnicy z powodzeniem stosują dozwolone zasadami pływanie podwodne po pierwszym zaniżeniu się w wodzie i nawrocie.

About admin

Check Also

Higiena osobista u pań a typów

Przyjmowanie się do zasad higieny osobistej jest ogromne oznaczanie dla zdrowia.