Home / Świat / Sport / Ciężko zmotywować Ciż się do biegania? Może zasugerował się i powiedział, że to nie dla Ciebie? Może znalazłam Cię jesienna chandra, która trzyma Cię na kanapie przed telewizorem?

Ciężko zmotywować Ciż się do biegania? Może zasugerował się i powiedział, że to nie dla Ciebie? Może znalazłam Cię jesienna chandra, która trzyma Cię na kanapie przed telewizorem?

Ciężko zmotywować Ci się do biegania? Może zasugerował się i sprawdził, iż zatem nie dla Ciebie? Może dostała Cię jesienna chandra, która powstrzymuje Cię na kanapie przed telewizorem? Pierwszą rzeczą, z jakiej powinniśmy zacząć, to uświadomienie sobie zalet samego sportu. Należy zwrócić sobie sprawę, że od pracy fizycznej zależy kondycja swego mieszkania. Warto codziennie przypominać sobie powody dla których biegamy. 

Oto kilka naszych podpowiedzi:

– już po paru tygodniach biegania odczuwamy poprawę funkcjonowania naszego systemu

– jesteśmy zdolniejsi z swoich mniej aktywnych znajomych

– łatwiej utrzymujemy prawidłową wagę

– bieganie pozwala wyzbyć się lęku i rozwiązać napięcia nerwowe

– związek z naturą zwiększa odporność – a co za tym idzie – rzadziej dokuczają nam choroby przeziębieniowe

– zabawa z coraz lepszych wyników (lepsze samopoczucie)

Aby poprawnie się zmotywować, należy postawić sobie cel. Wymaga on a spełniać kilka podstawowych kryteriów. Przede wszystkim, powinien stanowić owo obowiązek biegowy, bezpośrednio połączony z określonym wynikiem. Odpowiednim celem motywacyjnym nie będzie zrzucenie kilku kilogramów, bowiem nie jest on związany bezpośrednio z osiągami biegowymi. Wyznaczenie celu da nam skupić się na końca, jaki musimy osiągnąć. Cel przede ludziom musi być dokładny! Jeśli tworząc naszą sprawę z bieganiem, damy sobie za cel przebiegnięcie maratonu, dość szybko motywacja nas opuści. Cel winien istnieć wyjątkowo mierzalny, czyli znany w ścisłych ramach czasowych, np. do kwietnia kolejnego roku będę w stopniu przebiec 8 km.

Początki zazwyczaj są trudne. Czytasz fora, biegasz od sklepu do sklepu sportowego i szukasz korzystnego dla siebie obuwia, czujesz się przytłoczony ogromem informacji, które również tak dużo wchodzą na Twoją motywację. Warto sięgnąć z rady profesjonalistów, którzy pomogą Ci odkryć się w fakcie i dokładnie ukierunkują.

Dobrą propozycją jest jednocześnie znalezienie sobie kompana do biegania, aby wzajemnie się motywować i stworzyć pewną aurę zdrowej rywalizacji. Jednak warto korzystać około siebie kogoś, kto Cię motywuję. Należy jednakże pamiętać, iż jest wówczas zaledwie pewien zapach i nigdy nie zastąpi własnego zawzięcia. Jak nie ma również aury zimowej, bynajmniej nie musi towarzyszyć Ci osoba trenująca – pewnie ona biec na rowerze lub rolkach. Wciąż jest więc składnik korzystnie działający na swoją postawę.

Niezmiernie ważnym przedmiotem jest cierpliwość. Jeśli po kilku treningach tracisz motywację, warto zdać sobie na badanie – co wybiera mnie w dół? Po kilku chwilach biegu dostajesz zadyszki? Nic od razu. Być prawdopodobnie nie jesteś także przygotowany do takiego sporcie i warto rozpocząć z szybkiego marszu, aby przyzwyczaić płuca i mięśnie do wzmożonego wysiłku? Po krótkim czasie można marsz przeplatać z biegiem, aż będziemy przygotowani do codziennych biegów.

Na indywidualny koniec warto wspomnieć, że bieganie nie daje jedynie efektów zdrowotnych i wizualnych – to więcej stan umysłu. Poranny trening może dać ogromną energię na resztę dnia! Warto o tym myśleć.

About admin

Check Also

Jak powiedział członek zarządu Barcy, rozmowy z Argentyńczykiem są obecnie na tej prostej.

Jak powiedział członek zarządu Barcy, rozmowy z Argentyńczykiem są teraz na ostatniej prostej. Sprawą, nad …