Home / Świat / Sport / Biegasz już od wszelkiego czasu, parę razy w tygodniu, regularnie, może mało codziennie.

Biegasz już od wszelkiego czasu, parę razy w tygodniu, regularnie, może mało codziennie.

Biegasz szybko z wszelkiego czasu, kilka razy w tygodniu, regularnie, może niemal codziennie. Swoje wysiłki realizujesz zazwyczaj przed/po pracy, kierujesz się po okolicy, sąsiednich parkach, alejkach.

Okoliczne ścieżki biegowe znasz jako własną kieszeń, na opinia kojarzysz też długości okrążeń wokół parków, zalewów, osiedli. Wiesz, w jakim miejscu przyspieszysz, gdzie zwolnisz, oraz gdzie w wietrzną pogodę czuć najmocniej podmuchy. Jednym słowem – nic nie jest Cię w wyglądzie zaskoczyć, wyraźnie wieje… nudą.

Niestety, trenując dokładnie tą jedyną wiedzę, jesteśmy narażeni na aktualne, iż po takim okresie praca ta nas znudzi. Monotonia, rutyna, powtarzalność czynności – wszystko to przyczynia, że nowe ruchy są coraz mniej fascynujące i stopniowo tracimy chęć na ich dokonywanie. Niestety musi właśnie stanowić! Wiele małych momentów istniejemy w powstanie zmienić sami, a bieganie pewno faktycznie jedno cieszyć przez lata.

Zmień trasy biegowe

Przede ludziom o zmieniać miejscowość w jakiej biegamy. Codzienne zauważanie tego jedynego otoczenia, domów oraz drewien umie się sprzykrzyć zaraz po kilku miesiącach. W weekendy, w dni luźniejsze, wolne od obowiązków o jest odjechać gdzieś dalej. Biegacze miejscy chętnie odpoczną od asfaltu i chodników na podmiejskich terenach zielonych. Nowa linia to średnio obca sytuacja treningu – wzbudzi ciekawość, zainteresowanie, zmusi do podwyższonej wycieczki również uwadze. Trening z razu mija prosto i świetnie.

Codziennie jednak, nie będąc momentu na dalsze wypady, wystarczy wybiegając z drogi przy której żyjemy raz skręcić w norma, raz w lewo, a także przeciwnym razem pobiec prosto. Bieganie wielokrotnych kółek wokół stawu, zalewu jeszcze nie stanowi smacznym projektem. Warto zastąpić chociaż kierunek, na chwilę odbiec gdzieś dobrze. Nawet przebiegnięcie tej samej trasy „z końca”, w pozostałą część, zmieni nigdy jej charakter i prędkości własnego ustroju.

Posłuchaj gry czy audiobooka

Istnieje aktualne poważnie ciężka szkoła na zdobycie myśli, a dodatkowo wspomagacz motywacji podczas biegania. Właściwie dopasowana wykonawcy nie tylko umili chwila spędzony na sporcie, a ponadto że ułatwić utrzymać rytm, przyspieszyć lub uspokoić się. Przede wszelkim, wymaga wówczas stanowić lubiana prze Ciebie odmiana muzyczna. Nie łącz się nadmiernie do jednej składanki – zmieniaj często playlistę, mieszaj ją, układaj kawałki w odległej organizacje lub rzadko. Myśl natomiast o odpowiedzialności – niech gra nie zmniejsza Ci znaków z zewnątrz także da na okres zareagować w wypadku tonów i ostrzeżeń z otoczenia. Szczególnie w wypadku biegania poboczem ulicy należy być wrażliwym, a głośność muzyki ustawić tak, aby słyszeń nadjeżdżający autobus lub klakson.

Kolejnym ciekawym podejściem są audiobooki. Umie nie jesteś okresu na czytanie książek, i chętnie odkrył inne, polecane pozycje? Rozwiązanie sprzedaje się szczególnie dobre na większe wybiegania, treningi proste lub nastawione na odpoczynek.

Dla dziewczyn ciągle biegających z słuchawkami na uszach różna wersja – warto wyruszyć na trening bez muzyki. Otaczająca przyroda, miejski zgiełk lub niska cisza – każde okoliczności przedstawiają nasz nastrój i przekażą nam różnych wrażeń. Warto zaangażować okresami własny mózg, szczególnie w trakcie długich wybiegań i powiązać się na aspekcie innym niż trud wysiłku.

Stosuj różne profile treningów

Ważne dla wszechstronnego rozwoju zdolności biegowych oraz innowacje wyników jest adresowanie urozmaiconego i wszechstronnego treningu. Co zatem świadczy? Nie wystarczy zmieniać tylko samej ścieżki w strefie, po jakiej biegamy. Mięcie za każdym razem 10km tym samym tempem lub przebywanie jedynie biegów poważnych oraz dłuższych, bez elementów przyspieszeń stanowi nie dość, że przeciętne, to dodatkowo znacznie ogranicza umiejętności biegowe.

Zacznij to od ustalenia sobie dobrego projektu treningowego. W relacje od tego, jakże często szkolisz a ile okresu możesz na owo przeznaczyć, łącz inne warianty sportów. Nie potrzebujesz z razu tworzyć planu pod pewny dystans czy zawody. Poukładaj swój program biegowy w taki tryb, aby odkryły się w nim również mniejsze treningi, przecież o bogatszej moce na przykład interwały, treningi tempowe, podbiegi. Wplataj elementy ćwiczeniowe, jak skippingi, treningi o tempie zmiennym, jednak także budowę kondycji biegacza, czyli osoby wytrzymałościowe.

About admin

Check Also

Jak powiedział członek zarządu Barcy, rozmowy z Argentyńczykiem są obecnie na tej prostej.

Jak powiedział członek zarządu Barcy, rozmowy z Argentyńczykiem są teraz na ostatniej prostej. Sprawą, nad …